19 Mayıs 2009 Salı

ISPANAKLI PİDE

Canlarım pide tarzında çok güzel bir tarif. Denemenizi isterim. Bu güzel tarifi de Sevgili annelerimiz için arkadaşımız ÖZLEM etkinlik için gönderiyorum. Canım kolay gelsin.
















MALZEMELER:


4 yemek kaşığı yoğurt. tepeleme olacak,

1,5 çay bard.zeytinyağı

1 yumurta akı - sarısı üstüne

1 tatlı kaşığı tuz

3 su bard. un

1 pk. kab. tozu



İÇ MALZEMESİ:

400 gr. ıspanak yaprağı

3 ad kuru soğan

1 çay bard z.yağı (1 parmak eksik)

Tuz, karabiber, kimyon

isteğe göre ufalanmış beyaz peynir

ÜZERİ İÇİN:

1 yumurta sarısı

1 yem.kaşığı z.yağı
YAPILIŞI:
- Soğanları Z.yağında kavurup ıspanakları ilave edelim ve suyunu çekinceye kadar kavuralım.
Tuzunu ve baharatını atıp soğumaya bırakalım.
- Yoğurt Z.yağı tuz ve yumurta akını kaba alalım çırpıcı ile çırpalım un ve elenmiş kabartma
tozunu ilave edip hamuru yoğuralım. Elastik yumuşak ve ele yapışmayan bir hamur elde
edelim. Hamurumuzu 10 dk. dinlendirelim.
-Hamuru rulo yapıp istediğimiz büyüklükte parçalara ayıralım. (Ben 12 Parçaya ayırdım.)
-Parçaları merdane ile tabak büyüklüğünde açalım. Çok kalın olmayacak.
-Açılan hamurun ortasına kenarlarda 3 parmak boşluk kalacak şekilde ıspanaklı içimizi yayalım.
-Hamurun kenarlarını ortaya doğru rulo yapıp kıvıralım. Uçlarını büzerek kapatalım.
-Pişirme kağıdı serili tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı ve z.yağı karışımını sürelim. 180
derece ısılı fırında 40-45 dk. üzeri kızarıncaya kadar pişirelim.
Afiyet olsun canım annelerimiz.

16 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Ferkay'cığım pideler çok iştah kabartıyor ellerine sağlık sevgiler çok öpüyorum canım

Baharcicegi dedi ki...

kiymalisini peynirlisini yapmistim ispanaklida nefis görünüyor bir dahakine senin tarifinle yapayim,ellerine saglik canim
sevgilerimi yolluyorum

yaban mersini dedi ki...

cnm ya nasıl güzel göründü bunlar böyle..ve haklısın tam annelere göre bir tarif benim annem de çok sever eminim..slmlar

bahar dedi ki...

Feray ablacığım senin hediyeni gönderecek arkadaşla ilgileneceğim, sevgiler

muko dedi ki...

ellerien sağlık çok güzel görünüyor...

Özgülün tarifleri dedi ki...

Ferkaycigim pideler nefis gorunuyor ellerine saglik canim.
cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

lezzet sefasi dedi ki...

Ne guzel olmus hemde cok saglikli.Ellerinize saglik cocuklara ispanak yedirmenin bir yolu bu benim icin.

Adsız dedi ki...

feray ablacığım 2 haziran da saat 10.30 da halkeğitim sergimiz var imamhatip lisesinde, beklerim çok güzel işlerimiz var.sevgiler

Naile dedi ki...

Feray ellerine sağlık. Tadı güzeldir mutlaka da görüntü ayrı bir güzel, çok şirin olmuşlar.

Yaren dedi ki...

Cok nefis görünüyor,cok güzel de kabarmis.Ellerine saglik.Üzerine birazda kasar rendesi olacak harikaolur.Afiyetler olsun ablacim.Sevgiyle kal:)

Adsız dedi ki...

YUMUŞACIK VE ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

SOFRAM dedi ki...

Ferkay'cığım pideler nefis görünüyor, ıspanaklı da çok güzel olur, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle öpüyorum...

gülizar dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ABLA,ISPANAKLI HERŞEYE BAYILIRIM :))

egeli dedi ki...

ABLAM ELLERİNE SAĞLIK PİDELER SÜPER GÖRÜNÜYORLAR ,AĞZIMIN SUYU AKTI VALLAHİ:)

Naşide Dönmez dedi ki...

ıspanaklı olan bütün hamur işlerine bayılırım ben.ellerine sağlık canım.

resimli yemek tarifleri dedi ki...

Çok güzel bir tarif. Tebrik ederim.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails