18 Kasım 2011 Cuma

SİYAH ZEYTİN YAPIMI

Bu postu sevgili Cahide için yayınlıyacaktım ama biraz geçmi kaldım bilmiyorum. Canım kusura bakma.

Kışlık zeytinlerimi hep kendim yapıyorum. Hem yapması zevkli hemde zekle ve içimize sinerek yiyebiliyoruz.
Yapımıda oldukça basit. Ben zeytincilerden böyle öğrendim ve senelerdir yapıyorum ne çürüdü ne küflendi.








MALZEMELER:
1 kg siyah zeytin
50 gr zeytin tuzu (kaya tuzuda deniyor)
1/2 çay bard çiçek yağı

Siyah zeytinleri öncelikle yıkayıp süzdürüyorum. Bidona az ise benim yaptığım gibi kola şişelerine dolduruyorum. Üzerine tuzunu ve çiçek yağını katıp ağzını sıkıca kapatıyorum. Bundan sonra hergün veya iki günde bir şişeyi yan yatırıp sallıyor karıştırmak amaçlı, tuzlar zamanla zeytinleri deliyor ve acı suları çıkıyor.
Ben biraz fazla yapıyorum o yüzden büyük şeffaf naylon turşu bidonlarına dolduruyorum.
Bir sene sağlıklı olsun diye cam kavonozlara yaptım ama ne kadar sıkı kapatırsak kapatalım cam kavonozlarda zeytin yinede hava alıyor. Zeytinim küflendi. Tavsiyem mutlaka plastik bidonlar.
Zeytin bu durumda kapağı açılmadığı 2 sene bile kalıyor.
Kullanmak üzere açtığımda 1 kg bir kavona  sığacak kadar zeytin çıkartıp yıkayıp süzdürdükten sonra kavonaza doldurup üzerine de zeytinyağı dolduruyorum. Bu kavonozu iki tane yapıp birini kullanırken diğerini yağda bekletiyorum.
Burada amaç zeytinin yağın içinde beklemesiyle suyu çekilip buruşan zeytinler tekrar şişip parlak parlak oluyor.

10 yorum:

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Muhakkakki en saf ve lezzetlisidir. Sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

zeytini ewde yapmakta başka bir güzeldir canım.hemde sağlıklı.ne güzel.ellerine sağlık.öpüyorum.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Evett annemlerde böyle yapıyorlar:)Ellerine sağlık canım afiyetle yiyin

TATESAL dedi ki...

Feray Hanımcım merhabalar!!!İadeyi ziyarete geldim,harika bir sayfa oluşturmuşsunuz,herşey çok güzel görünüyor...zeytini annemde böyle yapar çok sever,ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Benim zeytinimş hep annem yapar..
En güzelide evde tertemiz yapılanı dimi ama:))
Ellerine sağlık canım

yemekbiraşk dedi ki...

ellerine sağlık canım.. bayılırım evde yapılmış zeytine bende kırma yaptım acısının çıkmasını bekliyorum siyah bulsam yapıcam:) bize bir sezon yetmesi için 30-40 kilo lazım:)
sevgilerimle..

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne emeklerıne sağlık canım,sevgıler...

Cahide dedi ki...

Çok teşekkür ediyorum Feray hanım. İncelik göstermiş emek vermişsiniz. Hakkınızı helal edin.
Bu şekilde zeytin hazırlamak bana çok daha mantıklı geldi. Acı suyuyla beraber bozulmadan kalıyorlar demekki. Elleriniz dert görmesin. Afiyet şifa olsun...

yeşim dedi ki...

günaydın ferya hanımcım
afiyetle sağlıkla tüketin canım.şifalar olsun.ellerinize sağlık.ben yıllardır bez torbada yapıyordum.ama sizin yöntem çok hoşuma gitti yarın pazardan 6-7 kğ siyah zeytin alıp sizin yöntemle yapmak istiyorum.yalnız bişi sormak istiyorum şişenin kapağını kapatıyoruz.bir daha hiç açmıyoruz sanırım bu şekilde 2 yıl bile dayanacağını yazmışsınız.tahminimce acı suyu içinde zamanla birikiyor peki bu suyu dökmek gerekmezmi zeytinler hep içinde kalınca acısını nasıl atıyor.yıkayınca tamamen gidiyormu...
birde hangi zeytin çeşidi daha lezzetli olur bu yöntemi uygularken bir kaç değişik zeytin çeşidi var hangisini alayım...sert tipte olan yada yumuşak kıvamda olan zeytinlerimi alayım. hangisi daha güzel olur...
cevabını bekliyorum canım.şimdiden çok teşekkür ederim.güzel bir gün diliyorum.sevgilerimle...

LeylaK dedi ki...

annem de böyle yapar :) ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails