13 Aralık 2011 Salı

TENCEREDE ÇAYLI KEK

Sevdiğimiz kek artık çok daha kısa sürede pişiyor. Tarifi sevgili Özlem de gördüm ve hemen denedim. Eski tarifimden farkı süt yerine çay konması. Biz soğumasını bile beklemeden hemen kestik harika..







MALZEMELER:
2 yumurta
1,5 bardak şeker
1 su bard.sıvıyağ
1 su bard çayın demi
1/2 çay bard su
2 yem kaşığı kakao
1 pk kab.tozu
1 pk.vanilya
biraz ceviz- tarçın
2.5  su bard un

YAPILIŞI:
Yumurta, un ve kabartma tozu katmadan bütün malzemeleri karıştırın.
Bu harçtan 1 su bard. ayırın un ve kab. tozunu ilave edin. Kek hamuru kıvamında bir hamur hazırlayın.
Yağlanmış teflıon tencerede kapağını kapatarak kısık ateşte 15 dk hiç açmadan pişirin. Pişince altını söndürüp üzerine ayırdığım sosu döküp tekrar kapağını kapatın, biraz soğuduktan sonra servis yapın..


19 yorum:

pembe kekik dedi ki...

Pratik bir tarif.Tencerede olması da büyük kolaylık.Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık kek süper:)
Bursa'ya bir daha geldiğinde görüşü
rüz inşallah öpüyorum.

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Ferkaycım nefis görünüyor, şu tencere kekini bir ben yapmadım galiba:( bugün denesem mi acsba, ilham verdin bana sabah sabah canım, ellerine sağlık, sağlıcakla kal.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Feraycım hem pratik hem güzel bir kek ellerine sağlık canım sevgilerimle

Eya dedi ki...

Sevgili Ferkay...cok degisik..ama görüntü sahane..ellerine saglik, sevgiler

zehra

anne eli gibi dedi ki...

tencerede fincanda kek yaptım ama ,bu haliyle hiç denememiştim,güzel bir deneme olacak,ellerine sağlık..

mutfagabuyrun dedi ki...

benimde deneceklerin arasında canım.inşallah en kısa zamanda denerim.harika olmuş.afiyet bal olsun cnaım.sevgiler.

neslice tarifler dedi ki...

Mutfakta ilk yaptığım kektir bu. Ortaokula gidiyordum galiba. Tarifi iyi tutturduğumdan mıdır yoksa o zamanlar başka bişey bilmediğimden mi, ne zaman sıkılsam çaylı kek yapardım.
Bizim zamanımızda tencerede kek yoktu fırında yapardık :)
Süper yapmışsın arkadaşım. (Senin tariflerini denemiş biri olaraktan tadının da güzel olduğundan eminim)

yemekbiraşk dedi ki...

direk ocakda çok ilginç olmuş nefis gözüküyor sevgilerimle..

sevil şahin dedi ki...

ablacım ellerine sağlık harika olmuş bayılıyorum böyle keklere bende yapıyorum tencere keki benimki biraz browni kıvamında :) ama not aldım bunuda deneyeceğim

Unknown dedi ki...

Çayımın yanına çaylı kekte hiç fena olmazdı hani..:))
Ellerine sağlık canım
Nefiss görünüyor.

Unknown dedi ki...

tencere kekini hiç yapmadım acaip merak ediorum ellerine sağlık..

Nilgün dedi ki...

Çocukluğumun keki annem o kadar çok yapardı ki afiyetler olsun Feray'cım..

Mutfak Dili dedi ki...

Ablacim elien saglik harika tat bu bende yillar once yapmistim.
Afiyet olsun
Sevgiler..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Ohhh hem çaylı hem de tencerede..Hem de yemek tenceresinde, vallahi ilginçmiş..Ellerine sağlık Feraycım, pek güzel..

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım cok lezzetlı gorunuyor

durutarifler dedi ki...

AAAA bunu bende deneyeyim
Çok merak ettim.

LeylaK dedi ki...

böyle değişik şeyleri çok seviyorum, harika olmuş,ellerine sağlık.

Leyla'nın Kahve Dükkanı'ndan sevgiler.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Bende de fincan kek tarifi var ablacim bu da hos bir tarifmis cok begendim. ellerine saglik, sevgiler :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails