15 Ocak 2012 Pazar

FIRINDA KÖFTELİ PATATES

Küçük oğlum un finalleri bitti tatil başladı, tatil başladı geliyorum dedi ve ben en çok sevdiği yemeği hemen yaptım. Genelde başının çaresine bakıyor ama henüz köfteli patatese zaman ayıramıyor.
Annelik işte en çok özlediği yemeği hemen hazır etmek istedim. o yokken bende hiç yapmıyorum inanın..




MALZEMELER:
1/2 kg dana kıyması
1 adet soğan
2 diş sarımsak
2 dilim bayat ekmek içi
karabiber
kimyon
tuz
maydanoz

GARNİTÜR:
4-5 patates
3-4 ad. domates
4-5 ad. sivribiber

SOSU:
1 yemek kaşığı salça
1,5 su bardağı su
3 kaşık zeytinyağı

YAPILIŞI:
Köfte malzemelerini yoğurup şekillendirelim. patatesleri soyup elma dilimi yapalım. Tepsiye patates ve köfte olarak dizelim. Üzeri için domatesleri biberleri doğrayıp içerisine salça ve yağı koyup kavuralım. Sosu patateslerin üzerine dökelim, suyunu ilave edip 200 derece pişirelim.








11 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

anne yüreği..ellerine sağlık ablacım..kardeşimize de afiyetler olsun..sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

sevmyen yoktur sanırım canım.yanındada pilav süper olur.ellerine sağlık.sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bende aynen öyle yapıyorum feraycım,
eline sağlık

**gözün aydın..
yedir içir sev :)))))))

Nilgün dedi ki...

Ne güzel dizilmişler, yeme de seyret. Ellerine sağlık Feray'cım. İyi haftalar..

neslice tarifler dedi ki...

Annem de ben öğrenciyken eve geldiğim zamanlarda donatırdı masayı. Bir haftada yenecek yemekleri birgünde yedirmeye çalışırdı. Oğluna afiyet olsun Ferayım. Senin de gözün aydın olsun :)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Bunu kim sevmez ki, Ellerine sağlık canım. Sevgiler...
(Yemek Sevdam)

sare dedi ki...

Feraycım ne zor oluyor değil mi? onlarsız boğazımızdan zor geçiyor.
Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.
Mutlu bir tatil diliyorum.
Sevgiler.

ihlamurcum dedi ki...

Gözünüz aydın, bende yayınladığım her yemekte iç sızısı yaşarım.Özellikle yurtdışında yaşayan oğlum, ev yemeklerine çok hasret.
Nefis bir ev yemeği, bende çok severim, ellerinize sağlık

anne eli gibi dedi ki...

OH OH SÜPER VALLA,KÖFTE PATATES YANYANA GELİNCE DEĞMEYİN BİZİM EV HALKININ KEYFİNE:)
ELLERİNE SAĞLIK ABLACIM..

yildiz dedi ki...

Feray´cigim,ellerine saglik,oglusuna da afiyetler olsun.
Rabbim evlatlarimizin emeklerinin karsiligini elbette verir.
Sevgiyle ve dostca kal

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar ve günaydınlar sevgili arkadaşım.ellerine sağlık diyorum köfte patatese kimse hayır diyemez sanırım...
tüm kalbimle sevgiler gönderiyorum sana...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails