3 Şubat 2012 Cuma

PİRİNÇLİ YER ELMASI


Soğuk soğuk soğuk. Her yerde kar var bizde sadece kuru soğuk. Kar hem güzel hem de zor ama bu kadar soğuğu çekince birazda kar olsun isterdim.. Neyse...
Yer elması önceleri bizde pek yenmiyordu ama şimdi bu şekilde pişince herkes çok sevdi.



MALZEMELER:
1/2 kg yer elması
1 ad. orta boy soğan
1 ad. havuç
2 yem kaşığı pirinç
2 yem kaşığı kadar domates rendesi
Zeytinyağı
1 çay kaşığı şeker
tuz, su
1 ad. portakal suyu

Yer elmasını soyup kararmaması için sirkeli suda beklettim.
Havuçları soyup halka halka doğradım
Soğanı küp doğrayıp tencereye alalım zeytinyağında az soteleyelim, ve yer elması, havuç portakal suyu,domates rendesi ve pirinci ilave edelim.
Ben bu kez portakal. suyu yerine önceden tarifini verdiğim port.kabuğu şekerlemesinden 1 tatlı kaşığı koydum ve sadece göz kararı su koydum.

17 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Feraycığım bizde çok severek yenen bir yemek ellerine sağlık hayırlı kandiller olsun sevgiler...

neslice tarifler dedi ki...

Ellerine sağlık Ferayım. Madem istiyorsun kar size de gelsin o zaman. Hayırlı kandiller canım.

Unknown dedi ki...

Sevgili Feraycigim kandilini kutluyor, Rabbimden, hepimizin dualarinin kabul olmasini diliyorum.... Sevgilerimle,

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Ellerine sağlık Feraycım, nefis görünüyor. Hayırlı kandiller canım.

mutfagabuyrun dedi ki...

yer elmasıda bu kadar güzel resimlenebilir canım.ellerine sağlık.çok güzel olmuş.sevgiler.

pembe kekik dedi ki...

Bayılırım.Öyle özledim ki.Eşim hiç yemiyor ve ben hasret kalıyorum.Ellerine sağlık.Sevgiler.

Mutfak Dili dedi ki...

Kandiliniz mubarek olsun Duaniz kabul bulsun.. Elinize saglik olsun..
Hayirli geceler canim..

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, Hayirli Kandiller, nefis yemeginle, istahimizi actin, ellerine saglik,

sevgiler....

Nilay dedi ki...

Ellerine sağlık, tam sevdiğim gibi olmuş. Sevgiler.

kırmızı ekoseli battaniye dedi ki...

ama ben de size bayldım:):):):)bu yer elması çok güzel bir şey..

Süzgec Mutfakta dedi ki...

Yemek harika görünüyor.Hayirli kandiller.

ihlamurcum dedi ki...

Sevgili Feray, yer elmasın çok sever ve yaparım.Ben limonlu suda bekletirdim.Sirkeli suyu ilk senden duydum.Denemek isterim, ellerine sağlık.
Buarada senin bana yorumun tek gelmiş, sana email attım, gördün mü? Kış pastasıyla ile bir soru sormuşsun ama göremedim.

sibelyalcincom dedi ki...

Ellerinize sağlık pek lezzetli görünüyor:))
Hayırlı kandiller dilerim...
Sevgiler

anne eli gibi dedi ki...

ben nedendir bilinmez bu yer elmasını çiğ yemeyi seviyorum,pişirmek daha kısmet olmadı:)ellerine sağlık abla,hayırlı kandiller..

çeşnici Handan dedi ki...

Çok severim yer elmasını nefis olmuş ellerine sağlık canım.

NİRVANA dedi ki...

ablacım umarım iyisindir gelemedim coktandır...ellerine saglık cok severim yer elmasını...sevgiler...

mintinin dünyası dedi ki...

CANIM BU NE LEZİZ BİR LEZZET BÖYLE ELLERİNE SAĞLIK NE DİYEYİM.HARİKA.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails