31 Mart 2012 Cumartesi

KIYMALI PİDE

Ben et sevmem her zaman söylerim yerim ama vejetaryan değilim sadece severek yemem, kıymada öyle, köfte yapsam 1 tane yerim, ama pideyi severim. Bu güzel pideleri kendim yaptım ve çok da beğendik. Yeşimcim teşekkür ediyorum canım benim.
Akşam çekilmesi sebebiyle biraz rengi koyu çıkmış ama ne yapayım tadı çok güzel..


HAMURU:
3 su bard.un
1 bardak su
2 çay kaşığı ınstant maya
tuz, az şeker
2 kaşık sıvı yağ

İÇ MALZEMESİ:
1 büyük kuru soğan
2-3 diş sarımsak
2-3 yeşil biber
200 gr kadar kıyma
2 domates
maydanoz
birkaç parça tereyağı
tuz- karabiber- az su

YAPILIŞI:
Hamurumuzu yoğurup ılık bir ortamda üzerini örterek mayalanmaya bırakıyoruz.
Mayalanan hamuru bezelere ayırıp az unla oval şekli veriyoruz. İç harcını sürüp kenarlarını kıvırıyoruz yağlı kağıt serili tepsimize diziyoruz. Kenarlarına fırça yardımı ile sıvıyağ sürüyoruz.

Fırınımızı 200 derecede iyice kızdırıp tepsiyi önce fırının en üst rafına koyarak pişiriyoruz. (başında bekleyin çabuk pişiyor) Sonra alt rafa koyuyoruz.


16 yorum:

siyah kuğu dedi ki...

kenarları azıcık yanmışmı ne ben yerim onları çok severim:))) benim fırınım kuzine yani davul fırınlardan ya altını ya üstünü haşlıyor:)) ,pişirirken mecburen başında oturuyorum): ellerine sağlık ayrıca afiyetler olsun güzel bir hafta sonu dilerim:)

Mutfaknotlari dedi ki...

ellerine sağlık feraycım nefiss görünüyor
bende kıymayı yemeklerde sevmem
ama dediğin gibi pidede seviyorum

Erguvan Vakti dedi ki...

Pidenin her çeşidini severim,ellerine sağlık,iyi hafta sonları:)

Unknown dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık mutlu hafta sonları sevgiler.

LeylaK dedi ki...

tamm doymalık, yanına da ayran ;) nefis olmuş Feray, ellerine sağlık .

*mehtap dedi ki...

Pide her daim yenir valla. Nefis,eline sağlık.

neslice tarifler dedi ki...

Et sevilmez mi Ferayım. O pideyi her öğün yiyebilirim. Ellerine sağlık canım benim.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ABLALARIN GÜZELİ NASIL BU GÜN:)))
BEN BU TABAĞI ALDIM.
ELLERİNE SAĞLIK :)))

mutfagabuyrun dedi ki...

bende de tam tersi canım.eti pek sevmem.kıymalı hamurişlerini yiyemem ama köfteyi çok severim.görüntü harika ama.ellerine sağlık.öpüyorum.

ihlamurcum dedi ki...

Ev pidesi gibisi var mı? İçindeki belli,misler gibi daha ne olsun.Afiyet olsun, Feraycım.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Oyyyy..Feyarım naaptın sen yaa:))))) Ellerin dert görmesin güzel arkadaşım benim:)

çeşnici Handan dedi ki...

Pideye bayılırım nefis olmuş ellerine sağlık canım.

yemekbiraşk dedi ki...

gerçekten nefis olmuş resim istediği kadar karanlık olsun.. ellerine sağlık canım sevgilerimle..

Mutfak Dili dedi ki...

Ablacim eline saglik olsun. Cokguzel olmus. Aksam aksam iyi gelemdi bu resimi gormek ama..Y
Hayirli hafta dilerim..
Sevgiler..

sare dedi ki...

Feraycım, pide muhteşem görünüyor. Ellerine sağlık.
Haftasonu kahvaltıları için nefis bir seçim ...
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Tek Parça İzle http://www.hddirekizle.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails