13 Şubat 2014 Perşembe

KURU DOMATESLİ KAYIN MANTARI SOTE




MALZEMELER:

    • 1 kg istiridye mantarı
    • 2 ad. kırmızı biber
    • 2 ad çarliston biber
    • 5-6 diş sarımsak
    • 1 ad. büyük kuru soğan
    • 10 adet kuru domates
    • 3-4 yemek kaşığı zeytinyağı 
    • 1 çay kaşığı karabiber
    • ½ çay kaşığı kimyon
    • 1 çay kaşığı toz pul biber
    • 1 tatlı kaşığı kuru kekik,tuz

YAPILIŞI:

  1. İstiridye mantarlarını kökünden kopararak ayıralım. İyice yıkadıktan sonra, bekletmeden kurulayalım. 
  2. Kuruyan mantarları elimizle  uzunlamasına 1,5-2 cm eninde parçalara ayıralım.
  3. Kuru domatesleri ılık suyun içerisine ıslatalım.
  4. Soğanı yarım ay şeklinde ince ince doğrayalım. Büyükçe bir tavayı kızdırarak soğanları kavuralım. Biberleri uzun uzun doğrayalım. Sarımsakları doğrayalım tavaya ilave edelim.  Biberler de ölmesine yakın mantarları tavaya ekleyelim. Yüksek ateşte kavurmaya devam edelim.Domateslerin suyunu süzüp sıkalım ve parçalara bölelim.
  5. Mantarlar fazla suyunu çekince baharatları ve domatesleri ilave edip karıştıralım suyunu çektirelim.


9 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Mantarı çok seviyorum.. Bu tabakdaki de şahane görünüyor mımm:)
Ellerine sağlık abla.

vişnap dedi ki...

Arkadaşım istiridye mantarını tirmit mantarından sonra tek geçerim ben de çok sevip aşağı yukarı her hafta alıyorum pazardan tarifin nefis olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun canımmm.

anne eli gibi dedi ki...

mımmmm bayılırım bayılırım.ellerine sağlık ablacım...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık..
geçen hafta pazarda görmüştüm bu haftada görürsem alacağım, tarifini yapacağım inşallah ..
sevgiler..

marifet ellerimizde dedi ki...

ablacım ellerine sağlık cok sağlıklı ve nefıs gorunuyor

ilhan dedi ki...

Hemen yapacağım. Hem mantar, hem de kuru domates en sevdiklerim arasında. Ellerinize sağlık.

MAZES dedi ki...

bu sevilmez mi...aklımda kaldı,ellerine sağılık canım.

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

Ben kızartıyordum istiridye mantarını ama bu şekilde kuru domatesli çok nefis görünüyor..Ellerine sağlık canım..Sevgilerimle..

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

nefiss canım :) Ellerine sağlık

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails