11 Ocak 2015 Pazar

KEK KALIBINDA PEYNİRLİ BÖREK

2014 kötü geçirdim, blogumla ilgilenemedim, arkadaşlarımı çok sık takip edemedim ama gönlüm hep sizlerle idi. İnşallah bundan sonra bir aksilik olmaz ve ara vermek zorunda kalmam.
 Arşivdeki bekleyen tarifleri artık aksilikler olmadan yayınlayabilirim.
  


 

MALZEMELER:

İç malzemesi:

200gr peynir
Yarım demet maydanoz

Sos malzemeleri:
1şişe maden suyu
1ad.yumurta1su bardağı süt
1/2su bard. Sıvıyağı
5adet yufka

Yapılışı:
İç malzemeyi hazırlıyoruz
Sos malzemelerini bir kase içinde karıştırıyoruz
Kek kalıbını yağlıyarak
1.yufkayı bütün olarak kek kalıbına yerleştirip kenarlarını kek kalıbının dışına sarkıtıyoruz
2.yufkayı ikiye bölüp yarım yufkayı sosa bulayıp çıkardıktan sonra kek kalıbına yerleşiriyoruz
Üzerine iç malzemeden koyuyoruz. Diğer yufkalarada aynı işlemi uygulayarak kalıbımıza diziyoruz.
Kek kalıbının orta deliğinin olduğu yerden yufkayı deliyoruz, kenarlarda kalan yufkalarıda üzerine  kapatıyoruz. Kalan sosu da üzerine döküp bir gece buz dolabında bekletiyoruz.  
180 derecede kızarıncaya kadar pişiriyoruz.




8 yorum:

RABİA SERTELİ dedi ki...

Feray hanım, kötü şeyler gelmiş, geçmiş olsun. Hoşgeldiniz. Böreğiniz mükemmel görünüyor. Ellerinize sağlık :)

vişnap dedi ki...

Canım Feraycığım hoş geldin eski günler geride kalsın yeni günler sana güzellikler getirsin yokluğunda seni özledim sık sık gelip bakıyordum yoktun yeniden seni görmek çok güzel arşivinde ki o güzel tariflerini sabırsızlıkla bekliyorum tatlım.Kek kalıbında ki böreğin de aklım kaldı ne zamandır benim de aklımda olup bir türlü yapamadığım bir tarif eline emeğine sağlık afiyetler olsun Canım çok öpüyorum sevgilerimle.<3<3

Unknown dedi ki...

Sevgili Feray hoşgeldin:) eski dosta kavuştuk nihayet. 2015 sizlere uğurlu gelsin,sıkıntılar geçmişte kalsın diliyorum. Ellerine sağlık arkadaşım, tadanlara da afiyet olsun.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Feray abla,sağlıklı, sevdiklerinle birlikte olacağın güzel ve huzurlu günlerin olsun inşallah.

Börek enfes görünüyor, ellerine sağlık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Feray abla,sağlıklı, sevdiklerinle birlikte olacağın güzel ve huzurlu günlerin olsun inşallah.

Börek enfes görünüyor, ellerine sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm inşallah gönül yorgunlukların son bulur. sağlıklı, huzurlu ve mutluluk dolu güzel günler nasib etsin rabbim..
böreğinde nefis görünüyor ellerine sağlık..

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

Hoş geldin Feraycım :)Bütün olumsuzlukların hepsi 2014'te kalsın inşallah..Mutluluk ve huzur dolu bir yıl olsun inşallah 2015..Böreğin nefis görünüyor..Tepside yapıyordum ben sodalı böreği bu şekilde sunumunu çok sevdim..Deneyeceğim bu şekilde.Sevgiyle kal..

ihlamurcum dedi ki...

Annem yapardı,benzerini Feray'cım.Ama onun kalıbı ateş üzerinde pencereli kek kalıbı olurdu,aklıma getirdin.Ellerine sağlık.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails